Velkommen til Familien Smestad

Sidene om familien Smestad vil handle om vår lille familie. Foreløbig er vi bare 2 mennesker og en hest, men vi ønsker å bli flere. Denne bloggen vil være en slags dagbok for oss i tiden framover. Det er jeg, Siv, kjærringa i familien som skriver her, så er det oppklart :-)





mandag 27. juli 2009

Ferietid og bekymringer

Ferien startet i uke 28 for Geir og meg. Da hadde jeg allerede vært sykmeldt i 3 uker, 1 på grunn av smerter i magen, 2 på grunn av kvalme :-)
Den første tiden av svangerskapet har stort sett blitt brukt til å bekymre meg for om dette går bra. Jeg har hatt utrolig mye vondt i magen og en del små blødninger, og dette har stressa meg såpass at jeg ble sendt til gynekolog for en sjekk i uke 5. Det var veldig tidlig, men hun så en svartflekk hun kalte "graviditeten" og en bitteliten hvit prikk inni denne, som var fosteret. Hun sa jeg hadde veldig lett for å blø litt, men det var ikke noe unormalt. Hun anbefalte meg å slutte å drikke kaffe (som jeg ikke drikker) og trappe ned på brusen, ellers spise sunt og fortsette å trene.
Spising og trening har det blitt så som så med, jeg har vært så kvalm at jeg ikke har fått ned noen ting på flere dager, og på grunn av det har jeg blitt så svimmel og slapp at jeg ikke har orka å trene. Men jeg prøver å gå meg turer hver dag, i hvertfall.

Så sånn har de tre ukene med ferie gått, kvalm, smerter i magen og mange bekymringer. Og masse regn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar